Maputo & Tofo, Mozambique – New Pals & New Adventures

z Pretorii w Południowej Afryce było około 11 godzin jazdy autobusem do stolicy Maputo w Mozambiku. Powiedziano nam wcześniej, że gdybyśmy nie mieli wizy Mozambiku przed dotarciem do granicy, autobus odejdzie bez nas. Dobrze, że wysłuchaliśmy tych wskazówek, ponieważ składy na skrzyżowaniu granicznym były ogromne.

Po odrobinie przekupstwa (w postaci 1 USD za sztukę) cały autobus mógł zostać stemplowany w najlepszym wyniku. Nasz pierwszy smak przekupstwa i korupcji w tym kraju… więcej. Maputo było dobrym miastem, naszym pierwszym prawdziwym „afrykańskim” miejscem. Znaleźliśmy wspaniałych plecaków, w którym można się zatrzymać i był pełen innych podróżników z całego świata. Spędziliśmy 3 noce w Maputo, po prostu spędzając czas z innymi turystami, chodząc po ulicach i chodząc na lokalne rynki.

Bardzo długi skład w imigracji Mozambique, granica z Afryką Południową

Oszałamiający kościół w Maputo, Mozambique
Sprawdzanie niektórych rzeźb z drewna na rynku, Maputo, Mozambique

Opuściliśmy Maputo 19 sierpnia i udaliśmy się do plażowej wioski Tofo. Nie widzieliśmy plaży, ponieważ Kabak w Turcji, więc naprawdę nie mogliśmy się doczekać wylotu i odpoczynku przez kilka nocy w pobliżu oceanu. Moje zimno pogorszyło się, ponieważ Maputo, więc 8 -godzinna jazda Chapa (mały autobus) był dla mnie piekielnie. Pociłem się gorączką, hakowałem i kaszlałem całą drogę. Na szczęście spotkaliśmy naprawdę niesamowitych ludzi w autobusie, którzy pomogli uczynić go znośnym. Podczas podróży było 7 młodych turystów i wszyscy rozmawialiśmy, w osobnych grupach, przez całą drogę. Z tyłu autobusu o imieniu Maria i Anna były dwie niemieckie dziewczyny, które odbywały się na 1 miesiąc w Mozambiku. Słodka, łatwa dziewczyna o imieniu Alice z Luksemburga (nie martw się, nigdy o tym nigdy nie słyszeliśmy), niezwykły Izraelski, którego nikt nie był pewien, i żywa, ultra pozytywna niemiecka postać o imieniu Henry, którą szybko uderzyliśmy To z… pomimo tego, że śpi na 6 z 7 godzin jazdy autobusem.

Mozambikan Młodzi chłopcy w autobusie z Maputo do tofo

Kiedy przyjechaliśmy do Tofo, zameldowaliśmy się w naszej funky plażowej chaty. Podczas sprawdzania Izraela najwyraźniej stracił rozum i zaczął krzyczeć na personel w hotelu. Wytyczne w podróży jest relaks, a ten człowiek był poza jego rockerem. Jeśli istniała jakaś możliwość, że 6 z nas zaprzyjaźniła się z tym przerażającym Lurkerem, od razu została rozbita z jego spontaniczną i nieskrępowaną dla wrogości.

Reszta z nas zasadniczo zaśmiała się z niego i przeprosił niezwykle przyjazny personel po nieoczekiwanym ataku. Porzuciliśmy agresywne Izraelczyków i udaliśmy się prosto na plażę. Wejście na piasek było jak wsuwanie się do raju i z powrotem na świat przypominający naszą podróż Azji tylko z wyczuwalnym afrykańskim smakiem.

Gdy tylko zobaczyliśmy plażę Henry i ja wpadliśmy na wodę i przez chwilę płynęliśmy w falach. To [okazało się] ostatnim z mojej energii przez kilka następnych dni. Podczas gdy Dariece spędzał czas z naszymi nowymi kumplami, przeważnie zatrzymałem się w naszej chacie, walcząc z gorączką i paskudną infekcją gardła. Po 3 dniach, kiedy wciąż byłem w gorących błyskach, postanowiłem wykonać jeden z testów malarii, które kupiliśmy w Południowej Afryce, aby być bezpiecznym. Na szczęście było negatywne, a zimno zaczęło ustępować następnego dnia.

Rynek owoców w Tofo, Mozambique

Świeżo złapane raki, tofo, mozambik
Oszałamiająca plaża w Tofo, Mozambique

Wracając z pływania w falach, tofo, Mozambik
Przez cały czas, gdy byliśmy w Południowej Afryce, słyszałem o niesamowitym nurkowaniu w Tofo, więc naprawdę nie mogłem się doczekać nurkowania. Jest to jedno z niewielu miejsc na świecie, w których masywne, 4 -metrowe szerokie promienie manty zachodzą do czyszczenia przez inne ryby. Niestety na tydzień przed przybyciem przez całą linię brzegową została zachwycona przez dziwaczną burzę morską w sezonie zimowym, więc widoczność nurkowania była obok Zero. Za każdym razem, gdy widzieliśmy nurkowie wracające z morza Henry’ego i ja podbiegliśmy i pytałem, jak to jest i za każdym razem, gdy mówili nam, że widoczność jest zła, albo nurkowanie zostało odwołane. I tak planowałem wypróbować, więc zarezerwowałem nurkowanie tego samego dnia, w którym Dariece zaplanowała safari oceaniczne z Alice, aby nurkować z niektórymi z znacznych stworzeń, które odwiedzają morza w pobliżu Tofo. Moje nurkowanie tego dnia zostało odwołane, ale Dariece wciąż poszła na safari i miała niesamowicie szczęście. Znalazła humbak wieloryby i kapsułkę delfinów, które najlepiej sięgnęły do ​​łodzi i podskoczyły tam, by Dariece, aby rozmawiać z jednym z nich.W drodze powrotnej na brzeg rekin wielorybów wygrzewał się na płyciznach, ucztując Krill, a wszyscy ludzie na łodzi wskoczyli i nurkowali z ogromnymi rybami o długości 7 metrów.

Rekiny wielorybów są największymi rybami na świecie o długości do 18 metrów i ważących około 13 ton. Cały miesiąc spędziłem na nurkowaniu Koh Tao Thailand 26 nurkowania, próbując zobaczyć jeden i Dariece mógł pływać z jednym przede mną. Byłem zdumiony, że nawet dostała się do wody, ponieważ krzyczy, gdy nurkujemy z grupy z 2 stóp, ale ona to zrobiła i uwielbiała. Chociaż wciąż krzyczała, gdy ogromny rekin skierował się prosto po nią i nagle pojawił się w mętnej wodzie! Na łodzi poznała kolegę z Anglii o imieniu Faye i jej małżonka Olivera. Kiedy wróciła na brzeg, cała trójka powiedziała mi o podróży, a ja byłem niesamowicie zazdrosny, a ja od razu planowałem zrobić safari następnego dnia z Henrykiem. Tej nocy zjedliśmy tolerowany posiłek w funky lokalnej restauracji w ścianie o nazwie Black & White. Wybraliśmy zimne jedzenie i rozmawialiśmy ze stołem pełnym naszych nowych przyjaciół.

Oli przechodząc wokół pysznego jedzenia, tofo, mozambik

Następnego ranka o 10:00 Henry i ja wyruszyliśmy na nasze safari oceaniczne i przez prawie 2 godziny powoli płynące po falistej morze nie widzieliśmy absolutnie nic. W końcu znaleźliśmy żółw kołysania na powierzchni i w tym momencie wszystkie zwierzęta zdecydowały się wyjść i przywitać się. Szofer znalazł kilka łodzi unoszących się wokół znacznego cienia. Rzeczywiście, kiedy się zbliżyliśmy, mogliśmy zobaczyć znacznego rekina wieloryba! Podczas przygotowywania widzieliśmy również kilka delfinów bawiących się w wodzie wokół łodzi.

Henry i ja pospiesznie dotarliśmy do naszego sprzętu do nurkowania i byliśmy dwiema pierwszymi osobami z naszej łodzi. Na początku z niecierpliwością szukałem tego mitycznego stworzenia, które zdołało mnie uniknąć przez ostatnie 2 lata, a potem nagle cień stał się większy i pojawił się kompleksowy obraz niesamowitej bestii. Popłynąłem obok niego, zatłoczonym innymi nurkami, od czasu do czasu nurkując kilka metrów pod rekinem, aby zobaczyć jego spód.

Był dorastającym mężczyzną o długości 6 lub 7 metrów i wcale nie był nieśmiały. Przez prawie pół godziny pozostawał w pobliżu powierzchni przez prawie pół godziny, nawet z tuzinem nurkowania z nurkowaniem. W pewnym momencie Henry podniósł mi kciuki pod wodą, wiedząc, jak długo czekałem na rekina wielorybów, i już zobaczył siebie na Filipinach, wiedział, jak mam. Zatrzymałem się w wodzie z rekinem przez kilka minut po tym, jak wszyscy inni wyczerpali się i wrócili do łodzi. Ten na jeden raz z rekinem pływającym obok mnie jest czymś, czego nigdy nie zapomnę, naprawdę niesamowite wrażenia z oceanu.

Nick i Henry spacerują po plaży do sklepu nurkowego, Tofo, Mozambique

Tak więc wiele osób pomagających dostać łódź do wody, tofo, mozambik
Tej nocy Henry, Alice, Dariece i ja dzieliliśmy butelkę czerwonego wina na wzgórzu na skraju zatoki. Rozmawialiśmy o naszych doświadczeniach z rekinów wielorybów, wcześniejszych podróży i życiu domowym, podczas gdy Henry (nauczyciel muzyki) grał nam dźwięk do tropikalnego raju na jego ukulele, podczas gdy oglądaliśmy słońce nad plażą palmową. Tej nocy stało się jasne, że Henry i Alice mieli zostać naszymi bliskimi kumplami i towarzyszami podróży w Mozambiku.

Zachód słońca w Tofo, Mozambique
Widok z naszej chaty na wydmieniu piaskowym, tofo, mozambik

Polub ten post? Przypiąć!

Oświadczenie: Goats On the Road jest współpracownikiem Amazon, a także partnerem dla niektórych innych sprzedawców detalicznych. Oznacza to, że zdobywamy prowizje, jeśli klikniesz linki na naszym blogu i kupisz od tych sprzedawców.